دانستنیهای علمی،حقایق جالب،مقالات علمی

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آموزش نقاشی به کودکان

برای آموزش ساده طرح زیر روی عکس کیک کنید.

۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۴:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

حیوان جگوار

حقایقی درباره حیوان جگوار

۲۰ تیر ۹۶ ، ۲۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

شگفتی های آب و خلق تصاویر رویایی!!!

برای دیدن ایت تصاویر شگفت انگیز روی لینک زیر کلیک کنید.

شگفتی های آب و خلق  تصاویر رویایی

۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

حقایق و دانستنیهایی درباره گرگ سرخ

حقایق و دانستنیهایی درباره گرگ سرخ در وبسایت علم آروین

http://www.elmarvin.ir/%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%AE/

۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

کروکودیل امریکایی

گونه ای خاص از کروکودیل ها که در قلمرو نوگرمسیری (Neotropical realm) یافت می شود را کروکودیل امریکایی می گویند. آنها گونه ای خجالتی و گوشه گیر و به ندرت توسط مردم دیده می شوندو.......برای دیدن ادامه مطلب روی کلمه علم اروین کلیک کنید.

علم آروین

۱۶ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

فضا تا کجا ادامه می یابد؟

ستاره شناس ها اظهار می دارند که پاسخ دادن به این پرسش به این بستگی دارد که فضا به دور خودش می چرخد و تاب بر می دارد.این به آن معنا است که انسان هیچ وقت موفق نمی شود از کائنات خارج گردد زیرا مسیرش همواره به صورت منحنی می پیچد و او را به همان نقطه ای که از آنجا حرکتش را شروع کرده بود ،بر می گرداند.برای روشن شدن بهتر این مسئله بهتر است به نمونه ای که در زیر شرح می دهیم،توجه کنید.هوایمایی را در ذهنتان مجسم کنید که از نیویورک به سانفرانسیسکو پرواز می کند. در صورتی که هواپیمای مورد بحث در یک خط مستقیم پرواز می کرد،زمانی که بر فراز سانفرانسیسکو می رسید،در چند هزار کیلومتری بالای شهر قرار می گرفت.

علت این پدیده ،خمیده بودن سظح کره زمین است و هواپیمایی که به خط مستقیم پرواز کند،همیشه از مسیر خارج خواهد شد و به فضا وارد می گردد.

اما هواپیما برای پرواز عملا یک مسیر مشخص را طی می کند. در حالی که همچنان به پرواز خودش در مسیر منحنی ادامه دهد،سرانجام دوباره به نقطه شروع پروازش خواهد رسید.

ستاره شناس ها عقیده دارند که فضا به شکل مخصوصی خمیدگی پیدا می کند و تاب برمیدارد،منتها این خمیدگی را نمی توان بر روی کاغذ ترسیم کرد و ساختن یک مدل از این خمیدگی نیز امکان ندارد.لیکن خمیده بودن فضا و شکل خمیدگی آن را نمی توانیم با استفاده از یک سلسله محاسبات پیچیده ی ریاضی مشخص کنیم.

به این ترتیب،همان طوری که می توانیم یکسره به دور کره ی زمین پرواز کنیم و از مدارش خارج نشویم،در فضا هم می توانیم تا ابد به پروازمان ادامه بدهیم ولی هیچ وقت از آن خارج نگردیم.

منبع استفاده شده:وبسایت علم آروین

۱۵ تیر ۹۶ ، ۲۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

خواص یاسمن

 یاسمن یکی از قوی ترین عطرها است که در رایحه درمانی از آن استفاده می شود.این عطر گرم،تند و محرک،از گلهای سفید گیاه است که بعد از غروب آفتاب رایحه اش به بالاترین درجه می رسد.گلها معمولا در طلوع آفتاب با دست چیده شده و بلافاصله برای عمل تقطیر فرستاده می شود.یاسمن یکی از گرانترین روغن های فرّار است که،هزاران گل آن،یک گرم روغن حاصل می شود.

ادامه در http://www.elmarvin.ir/tag/%D8%B9%D8%B7%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D9%85%D9%86/

۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۷:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

چیتا حیوانی با سرعت باور نکردنی

برای آشنایی با این حییوان به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.elmarvin.ir/%DA%86%DB%8C%D8%AA%D8%A7-%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%DB%8C/

۱۲ تیر ۹۶ ، ۱۲:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

تمساح خطرناک ترین دشمن انسان

فیلم ها یا تصاویری را دیده ایم که در آن تمساح ها با قیافه ای سهمگین نشان داده شده اند.آیا واقعا تمساح ها برای انسان خطرناکند؟

حقیقت این است که تمساح ها شاید بیشتر از هر حیوان دیگر غیر از مار کبری!!! برای انسان خطرناک است و همیشه به  قصد کشتن حمله می کند.

نوع بخصوصی از تمساح یا کروکودیل آدمخوار است.مخصوصا کروکودیل آفریقایی و تمساح آبهای شور همیشه به انسان حمله می کنند.بومیانی که در نزدیکی محل سکونت این حیوان زندگی می کنند،همیشه از آن ترس و دلهره دارند و گاهی قربانی می شوند.برخی از این کروکودیل ها وقتی انسانی را در مجاورت خود در آب می بیند،به او حمله می کنند و انسان را در خارج از آب هم تعقیب کرده،آنرا می گیرند و با خود به زیر آب می کشانند.

کروکودیل ها نوعی از دایناسور ها محسوب می شوند.این خزنده شبیه سوسمار عظیم الجثه ای است که هزاران سال در روی زمین زندگی می کرده و 200 متر طول داشته اند.حتی امروزه کروکودیل ها و سوسمار های عظیم الجثه بزرگترین خزندگان زنده هستند.سوسمار و تمساح به یک خانواده تعلق دارند و ظاهر و ویژگی آنها به هم شباهت دارند.فرق عمده ی آنها در این است که سوسمار دارای کله ای باریک و نوک تیز است.

سوسمارها فقط در نواحی گرم امریکا و چین به سر می برند،ولی تمساح ها را می توان در آفریقا،آسیا،استرالیا و امریکا یافت.در حدود صد سال پیش انسان کنجکاو پی برد که پوست سوسمار برای ساخت وسایلی مانند کیف و کفش و کمربند و دستکش مناسب است،به همین علت به شکار آن بسیار راغب شدند و در مدت کوتاهی تعداد زیادی از آنها را شکار کردند.ولی هنوز هم تعداد باقی مانده از آنها کم نیست.

منبع:elmarvin.ir

۱۰ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی

تغییر آدرس وبلاگ

آدرس جدید:http://elmarvin.ir

۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۶:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی